onsdag 3 mars 2010

Grendel - Harsh Generation (2007)

Genre: Aggrotech (Terror EBM)
Förlag: Infacted Recordings (US release: Metropolis; Russia release: Gravitator)


Detta är ett band som jag av en slump hittade när jag lyssnade igenom en youtubelänk med blandad elektronisk musik. Jag tyckte det lät som de hade ett schysst sound så jag kollade upp dem.

Detta var det första albumet jag hörde med dem. Satt och jobbade medan jag lyssnade på det, så var lite distraherad. Första halvan av albumet var relativt intetsägande för min del först. Lät ganska standard. Väsande röst och skönt elektroniskt beat. Men ingenting särskilt egentligen.

Sen kom låten Dirty.

Introt är ganska standard, lite mysigt. Inte superhårt dunk, men underbart tempo.
Men när en kvinnlig röst halvt viskar fram "I like it dirty, twentyfour seven, I like it dirty, I love it." blir jag genast väldigt intresserad. Höjer ljudet och gungar med i låten, som visar sig vara riktigt mäktigt bra. Dreglar lite lätt över hennes kåta röst genom hela låten.

Men det som verkligen fick mig att fastna för detta albumet var låten efter, Hate This. Introt är bland annat en grabb som skäller ut vad som verkar vara hans flickvän, avslutar med "SUCK ON THIS". Och sen går låten igång hårt! Crankade upp volymen och hela låten igenom är ren och skär orgasm.

Den rekommenderas starkt för alla er som har en weak spot för stark aggressiv elektronisk musik.

Utöver detta innehåller albumet ganska bra låtar, men Dirty och Hate This sticker verkligen ut enligt mig.

Börjar bloggen starkt med att sätta 7/10 på detta albumet.
Hade alla låtar varit i stil med Hate This eller Dirty hade det varit en stark kandidat för en 10 redan där.

Lyssna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar